Menu
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka
Ceny promocyjne przy wcześniejszym zapisie*
Infolinia: 801 505 500
podyplomowe@malopolska.edu.pl
Program studiów:
- Prawidłowości i zaburzenia rozwoju psychoruchowego dziecka. Różnice indywidualne w rozwoju dzieci
Neuropsychologiczne mechanizmy powstawania zaburzeń rozwojowych dzieci - ADHD – zespół hiperkinetyczny z zaburzeniami uwagi
- Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną w grupie przedszkolnej i klasie szkolnej
- Zaburzenia mowy u dzieci
- Wczesne rozpoznawanie zaburzeń rozwoju komunikacji językowej dziecka
- Dziecięce zaburzenia emocjonalne i adaptacyjne
- Przemoc w rodzinie. Problemy dziecka maltretowanego fizycznie i psychicznie. Specyfika pomocy dziecku z rodziny z problemem alkoholowym
- Deficyty sensoryczne u dzieci
- Dyspraksja i inne zaburzenia rozwoju funkcji motorycznych u dzieci
- Zaburzenia psychosomatyczne
- Zaburzenia odżywiania
- Tiki i zaburzenia obsesyjno-kompulsywne u dzieci
- Psychospołeczne aspekty rehabilitacji dzieci z dysfunkcjami
- Problemy kształcenia dzieci niepełnosprawnych i z zaburzeniami rozwojowymi
- Specyficzne trudności w uczeniu się matematyki
- Profilaktyka niepowodzeń w czytaniu i pisaniu
- Leworęczność i oburęczność u dzieci – wczesna diagnoza i zasady postępowania
- Wczesna interwencja w autyzmie
- Profilaktyka logopedyczna w aspekcie potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dzieci
- Mózgowe porażenie dziecięce i epilepsja
- Etyka zawodu nauczyciela w świetle nauk Jana Pawła II
- Praktyka
- zajęcia odbywają się w trybie weekendowym (soboty i niedziele) w godzinach 9:00 – 16:00,
-
zajęcia stacjonarne przewidziane w poszczególnych semestrach:2 zjazdy w I semestrze3 zjazdy w II semestrze1 zjazd w III semestrze
- w przypadku grupy liczącej mniej niż 18 osób zajecia stacjonarne odbywać się będą w formie 3 zjazdów weekendowych w wybranej miejscowości oraz 3 zjazdów weekendowych w Krakowie/Katowicach/Rzeszowie,
- zjazdy stacjonarne są uzupełniane działalnością na platformie e- learningowej.
Adresaci:
Studia adresowane są dla osób posiadających wyższe wykształcenie magisterskie w zakresie pedagogiki, psychologii, logopedii (pielęgniarstwa i fizjoterapii).Sylwetka absolwenta:
Studia przygotowują do wczesnego wykrywania zaburzeń rozwojowych oraz wspomagania rozwoju dziecka zagrożonego niepełnosprawnością lub niepełnosprawnego w wieku 0-7 lat oraz z trudnościami w rozwoju w wieku wczesnoszkolnym (7-10 lat). Słuchacz nabędzie umiejętności w zakresie rozpoznawania zaburzeń w rozwoju dziecka oraz opracowywania i realizowania z dzieckiem i jego rodziną indywidualnego programu wczesnego wspomagania, z uwzględnieniem działań wspomagających rodzinę dziecka, koordynowania działań specjalistów prowadzących zajęcia z dzieckiem oraz oceniania postępów dziecka.
Absolwent może być zatrudniony w placówkach edukacyjnych, opiekuńczych, pomocy społecznej, może podjąć współpracę z zakładem opieki zdrowotnej w celu zapewnienia dziecku rehabilitacji, terapii lub innych form pomocy, stosownie do jego potrzeb.
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych wydawane jest przez Wyższą Szkołę Humanistyczno – Ekonomiczną w Brzegu.
Warunki zaliczenia:
*Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest uzyskanie wszystkich zaliczeń, zdanie egzaminów przewidzianych programem oraz zrealizowanie praktyki w wymiarze 60 godzin dla nauczycieli czynnych zawodowo, dla pozostałych osób w wymiarze 150 godzin.
Miejsca studiów: Nowy Targ, Nowy Sącz, Kraków, Bochnia, Częstochowa, Mielec, Bielsko-Biała, Gliwice, Katowice, Rybnik, Zabrze, Tarnów, Rzeszów, Tarnobrzeg, Dębica, Przemyśl, Krosno.