Wielka grecka przygoda - Erasmus+

Data publikacji: wtorek, 8 listopada 2016
W terminie od 26 września do 21 października 2016 roku, 12 uczniów Technikum Architektury Krajobrazu Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Nowym Targu, odbyło miesięczne praktyki w Grecji  w Ramach projektu „Już czas na staż – realizacja zagranicznych staży zawodowych w europejskich organizacjach i przedsiębiorstwach”, którego organizatorem jest Małopolskie Centrum Edukacji Sp. z o.o. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach programu Erasmus+, Akcja 1: Mobilność uczniów i kadry w programie Erasmus+ Kształcenie i szkolenia zawodowe (VET).
Poniżej zamieszczamy foto relację z wyjazdu.

Relacja 1
Już na lotnisku w Atenach czekało na nas miłe powitanie, które zgotował nam nasz grecki opiekun- Panos Poulos.
Następnego dnia po późnym śniadaniu, Athina zapoznała nas z zasadami obowiązującymi w hostelu i pokazała piękną okolicę, wspaniałe widoki na morze oraz życzliwych i wesołych mieszkańców miasta, z którymi od razu nawiązaliśmy przyjazne stosunki. Po południu wraz z opiekunką zwiedzaliśmy zabytkowy Monaster pochodzący z XI wieku, który zrobił na nas duże wrażenie, zwłaszcza piękne malowidła „Pantacreatora” i widoczny na obrazach motyw „Deesis”.
Opiekun naszych praktyk Panos Poulos zorganizował nam wycieczkę. Zwiedzaliśmy Sykion, miasto położone na północy Peloponezu nad rzeką Aspos nieopodal Koryntu. Mieliśmy okazję podziwiać  zachowany do dziś najstarszy i największy teatr grecki po Epidauros, który stanowi arcydzieło starożytnej greckiej architektury. Przy tej okazji przypomnieliśmy sobie zasady i budowę teatru greckiego. Następnie obejrzeliśmy eksponaty w muzeum archeologicznym nieopodal teatru. Największe wrażenie zrobiły na nas zachowane w całości kolumny w stylu: doryckim, korynckim i jońskim oraz wazy, amfory oraz inne przedmioty codziennego użytku pochodzące z doby peryklejskiej.
Później udaliśmy się  w stronę starożytnego Koryntu, który był jednym z największych miast w antycznej Grecji. Czerpało ono bogactwo z pobieranych ceł i opłat za towary, które były przewożone na morze jońskie i egejskie. Miasto było ważnym ośrodkiem handlu i rzemiosła, produkowano tu antyczne wazy, statuy z brązu oraz w V wieku wymyślono architektoniczny porządek kolumn zwany ,,korynckim''. Było sławne z kapłanek Afrodyty, które nazywano ,,córami Koryntu''. To właśnie z ich powodu Korynt nazwano „miastem rozpusty”. Później przez dwie godziny zwiedzaliśmy Akrokorynt, najstarszą część Koryntu wznoszącą się na wysokości 575 m.n.p.m. Naszą uwagę przykuła świątynia Afrodyty, która mieściła się na samym szczycie. Tutaj też mogliśmy podziwiać panoramę na zatokę koryncką oraz fortyfikację położoną dwa poziomy niżej.
Następnie pojechaliśmy do współczesnego Koryntu oddalonego o kilka kilometrów od starożytnych ruin. Tu zobaczyliśmy kanał Koryncki, którego długość wynosi 6,3 km, szerokość 21m, a głębokość 8m. A następnie naszym oczom ukazały się piękne widoki zatoki korynckiej z latarnią morską oraz ruinami starożytnej świątyni Hery. Widoki te należą do najpiękniejszych na półwyspie Peloponez. Dodatkową atrakcją dla nas była kąpiel w pobliskim słonym jeziorze z wolontariuszami, którzy razem z nami mieszkali w Kryoneri. Ten dzień możemy zaliczyć do udanych.

Relacja 2:
Tydzień zaczął się od obowiązków i wymagał od nas przypomnienia wiadomości z zakresu architektury krajobrazu, ogrodnictwa oraz umiejętności praktycznych w wykonywaniu różnych czynności wokół hostelu.
Część z nas pracowała przy renowacji i projektowaniu wnętrza w starym greckim domu. Do naszych obowiązków należało malowanie drzwi i okien, ręczne czyszczenie trudno dostępnych elementów a następnie szlifowanie zabytkowych okiennic oraz tworzenie pięknej mozaiki z kamieni na ścianie. Druga grupa zajęła się pracami ogrodniczymi: przycinaniem kwiatów, porządkowaniem przestrzeni wokół budynku oraz konserwacją metalowych elementów w astronomicznym parku planet na terenie naszego hostelu. Dużo czasu zajmowało nam porządkowanie ścieżki nad rzeką, która prowadziła do starej, zabytkowej fontanny. W dawnych czasach było to miejsce spotkań mieszkańców wsi, ale także centrum rozrywki. Greczynki prały tutaj ubrania, brały wodę do domu oraz przyprowadzały zwierzęta do wodopoju. Dzięki naszej pracy miejsce odzyskało swoją dawną świetność.
Nasi opiekunowie zorganizowali nam wyjazd nad morze, gdzie spędziliśmy miłe chwile, podziwiając piękne widoki Zatoki Korynckiej. Był to udany dla nas tydzień, w którym połączyliśmy praktyczną naukę zawodu z relaksem i aktywnym wypoczynkiem. Zdjęcia są dowodem jak  atrakcyjnie spędzamy tu czas!!!

Relacja 3:
Dobiega końca nasza praktyka w Grecji. Podczas miesięcznego pobytu mieliśmy okazję zapoznać się z grecką agrokulturą, zobaczyć różne grupy roślin i szkółki roślin, zajmowaliśmy się dobieraniem elementów wyposażenia do różnych obiektów architektury krajobrazu oraz projektowaniem obiektów roślinnych z uwzględnieniem warunków środowiskowych i wartości dekoracyjnych. Połączyliśmy również umiejętności praktyczne z przyjemnością zwiedzania tego pięknego kraju. Byliśmy w Atenach, gdzie zobaczyliśmy piękny Akropol, Teatr Dionizosa i Odeon Hadriona. Nowoczesne muzeum, mieszczące się obok starożytnego wzgórza dostarczyło nam niezapomnianych wrażeń związanych z codzienną kultura Greków. Wracamy opaleni, pełni wrażeń i nowych doświadczeń związanych z zawodem!

Galeria zdjęć: Nasza wielka grecka przygoda -Erasmus+

Powrót do listy

Skontaktuj się z nami

Masz pytania dotyczące naszej oferty? Zostaw nam wiadomość lub zadzwoń!