ZSCKR w Portugalii - Erasmus+

Data publikacji: piątek, 26 maja 2017

Z dniem 21 maja 2017 roku, grupa 12 uczniów Technikum Weterynarii w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Nowym Targu, wyjechała na praktyki zawodowe do Portugalii – do miejscowości Barcelos. Wyjazd został zorganizowany w ramach projektu pn. „Europa w Nowym Targu - podnoszenie kwalifikacji zawodowych przez europejskie praktyki” realizowanego przez Małopolskie Centrum Edukacji Sp. z o.o.

Projekt realizowany jest na zasadach programu Erasmus+ - współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER).Dzięki Małopolskiemu Centrum  Edukacji Sp. z o.o. oraz portugalskiej organizacji Intercultural Association Mobility Friends, młodzież ma okazję odbyć praktyki zawodowe w portugalskich gospodarstwach rolnych, a także poznać wspaniałych ludzi, historię, kulturę i piękno Portugalii.

Poniżej sprawozdanie z pierwszych dni wyjazdu:

Swój pobyt w Portugalii rozpoczęliśmy od zwiedzania malowniczej miejscowości Apulia, położonej w północnej części Portugalii. Zwiedziliśmy również Barcelos, miasto położone nad rzeką Cavado. Jego początki sięgają czasów starożytnych.  Do czasów obecnych zachowały się tu imponujące średniowieczne obwarowania miejskie oraz podziemne lochy. Odwiedzając miasto  obejrzeliśmy m. in. wzniesiony w XIV wieku (a zniszczony w czasie trzęsienia ziemi w 1755 roku), gotycki zamek dawnych książąt Barcelos (Paço dos Condes de Barcelos) oraz XIII wieczny (wielokrotnie później przebudowywany) kościół Santa Maria.

Mieliśmy także okazję zobaczyć jeden z najważniejszych symboli miasta (jak i całej Portugalii) charakterystyczny ceramiczny kogucik (Galo de Barcelos). Jest z nim związana miejscowa legenda, która opowiada historię przybyłego do Barcelos galicyjskiego pielgrzyma, niesłusznie oskarżonego i skazanego na karę śmierci przez powieszenie. Dzień uświetniła nam kolacja w klimatycznej restauracji, na którą zostaliśmy zaproszeni przez organizatorów.

Kolejne dni upłynęły nam na wdrażaniu się w zakres obowiązków technika weterynarii w gospodarstwach rolniczych. W trakcie pracy doskonaliliśmy swoją wiedzę z zakresu żywienia, ras, inseminacji, a także innych zagadnień związanych z dziedziną kształcenia.  Ćwiczyliśmy swój język angielski poznając jednocześnie język portugalski, a nowe technologie - jak tablety i smartfony ze słownikami okazywały się niezastąpione.

Galeria zdjęć: ZSCKR w Portugalii - Erasmus+

Powrót do listy

Skontaktuj się z nami

Masz pytania dotyczące naszej oferty? Zostaw nam wiadomość lub zadzwoń!